7 hiba, ami miatt nem tudsz regisztrálni az Online Számla rendszerbe

Szerencsére nem ördöngösség a regisztráció a NAV ma élesített Online Számla rendszerében, nem kell megijedni a kötelezettségtől. Felesleges lépésről-lépésre útmutatók böngészésével kezdeni a regisztrációt, csak ennél a 7 fontos lépésnél kell figyelni az aknákat! Csak bátran kattints ide és kezdd el most!

1. Ügyfélkapus belépés lassú, akadozó, sikertelen.

Minden regisztrációnál vagy belépésnél hosszú ideig tartott, míg az ügyfélkapus beléptetés megtörtént. Türelmesen kell várni, és/vagy többször kattintani a belépés gombra.
Van akinél az inkognitóablakban megnyitott böngészőben már nem jelentkezik ilyesmi.
Mi azt tapasztaltuk, hogy első próbálkozásra csak tölteni próbál hosszan az ügyfélkapu. Aztán egyszer csak abbamarad a betöltés, de továbbra sem történi semmi. Na, ekkor megint rá kell bökni a belépés gombra, és akkor beenged.

Többen jelezték, hogy ügyvédi iroda tulajdonosaként nem engedi a rendszer regisztrálni őket. Az is előfordult, hogy külföldi születési hely, más hibásan vagy hiányosan nyilvántartott személyes adat miatt nem sikerült az ügyfélkapus azonosítás. Ilyenkor érdemes a NAV-nak jelezni a hibát vagy

  • a NAV Infóvonalán (1819 telefonszám, 7. menüpont, 1. almenüpont – Jogszabály értelmezése, 2. almenüpont – Informatikai segítségnyújtás)
  • vagy írásban a https://www.nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/e-ugyfsz.html elérési út alatt a levélküldés funkciónál a „Számla adatszolgáltatás, jogértelmezési kérdések” vagy a „Számla adatszolgáltatás, informatikai problémák” tárgy kiválasztásával.

Ha bejutsz, akkor a leánykori neveden szólít a rendszer?

Ha a belépést követően a születési nevet használja az oldal, azzal nincs semmi gond, nyugodtan tovább léphetsz. Így lett összerakva a rendszer.

2. Érdemes előkészíteni az adóigazolványt, azaz az adóazonosító jelet

Ez az a bizonyos kis zöld kártyán szereplő szám, ami a regisztrációt végző magánszemélyt azonosítja. Nem összekeverendő a cég adószámával!

3. Felhasználónév kiválasztása

Amikor túljutottál az azonosításon (beléptél az ügyfélkapuba, megadtad az adószámod), a Felhasználónév ellenőrzése részhez érsz.
Fontos, hogy itt nem az ügyfélkapus felhasználói neved kell, hanem egy másik, amit most találsz majd ki, és amit az online számla rendszerben használni szeretnél.

NE LEGYEN benne: ékezetes betű, különleges karakter.
LEHET benne: kis- és nagybetű ékezet nélkül és szám.
Hossza minimum 6, maximum 15 karakter legyen.

Példák elfogadható felhasználónevekre – de ne használd pont ezeket:

  • Annamaria
  • Ugyvezetom
  • Ideifeladat1
  • IloveNAV

Az ügyfélkapus felhasználói neved ettől a felhasználói névtől teljesen független. Viszont amikor az Online Számla felületen belépsz, szükséged lesz mindkét felhasználónévre és jelszóra.

4. Jelszó kiválasztása

NE LEGYEN benne: ékezetes betű, különleges karakter.
LEGYEN MINDENKÉPP benne: kisbetű ékezet nélkül, nagybetű ékezet nélkül és szám.
Hossza minimum 8, maximum 15 karakter legyen.

Példák elfogadható jelszavakra – de ne használd pont ezeket:

  • Jelszo99
  • 1Annamaria
  • IloveNAV2018
  • OnlineSzamla18

5. Email címek megadása után előfordulhat, hogy szóközt kell tenni

Fura módon nálam csak akkor érzékelte az email címeket a rendszer, ha a végén egy szóközt is tettem minden email címet kérő mezőben. Lehet, hogy ez a jelenség csak akkor tapasztalható, ha a böngésződ vagy a jelszókezelőd magától akarja kitölteni az adatokat.

6. A telefonszám formátuma +36-tal kezdődhet

A telefonszámot csak ebben a formátumban fogadja el a rendszer:
+3612345678
mobilszám esetén:
+36305555555

7. Hiányzó adatok? Az adózó adatainál kötelező megadni a telefonszámot, de ha kihagyod, nincs róla hibaüzenet! Az automatikusan kitöltött címadatokat is ellenőrizd!

Ha egy *-gal jelölt kötelező mező nincs kitöltve, akkor nem tudsz továbblépni a folyamatban. Sajnos a szembántóan összefolyós, szürke szövegek és az apró betűk nem segítettek, hogy észrevegyem, hogy két helyen is kér telefonszámot a regisztráció során a rendszer.

Hasonló gond lehet, hogy az adószám alapján automatikusan betöltött cím adatokat néha javítani kell. A közterület neve és jellege mező kitöltése kötelező, ezért, ha üresen szerepel bármelyik, ki kell tölteni, ahhoz hogy be lehessen fejezni a regisztrációt.

Ha a székhelyhez helyrajzi szám van megadva, akkor a közterület neve és jellege nem kitöltött, így nem tudsz regisztrálni. Ebben az esetben írj levelet a nav.gov.hu oldalon a hibáról. (Készíthetsz képernyőfotót is a hibáról, amit mellékelve elküldhetsz a NAV-nak.)

 

Más hibát tapasztaltál? Írd meg a szerkesztoseg@navxml.hu címre, vagy beszéld meg a többiekkel a Facebook-csoportunkban.

Köszönjük, ha megosztod! 🙂

További cikkek

1 Response

  1. Ruszin Zsolt szerint:

    Egész a tűrhető lett a regisztráció, ezek nem is aknák. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hasznosnak talátad? Köszönjük, ha megosztod! :)