Hiba a rendszerben: regisztrációs hibák az Online Számla oldalon

Hibák, amikbe könnyen belefuthatsz, ha regisztrálni akarsz a NAV Online Számla rendszerébe. Friss tapasztalatokkal.

1. Rossz honlapon próbálsz regisztrálni!

Elképesztő kavart okoz, hogy két, egymásra megtévesztően hasonló oldalon fut az online számla rendszer.

Tesztfelület: Elsősorban fejlesztőknek és érdeklődőknek csinálták. Narancssárga felirat jelzi, hogy itt jársz.
https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/

Éles, hivatalos oldal: https://onlineszamla.nav.gov.hu/
Ezt a fontos, ide kell mindenképpen regisztrálni!

A két oldal közül a Google sajnos pont azt dobja fel először, amibe egyáltalán nem kötelező regisztrálni, mert csak tesztelésre készült.

2. Windows XP van a gépen, ahonnan regisztrálni próbálsz

Windows XP alól ne közelíts a NAV Online Számla honlapjához, mert számtalan fura hibaüzenetet kaphatsz. Például ilyen förmedvények jelenhetnek meg a monitorodon: REG_DATACHECK_FORM.MESSAGES.ERROR.null

Fontos: ettől még továbbra is nyugodtan számlázhatsz majd olyan gépről, amin Windoows XP operációs rendszer van, csak a https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldal használatára vonatkozik a figyelmeztetés.

3. Nem képviselheted a céget a NAV előtt: “A megadott adózóra nem található érvényes képviseleti jog!”

A hibajelzés oka lehet, hogy valóban nem vagy jogosult a NAV előtt a képviseletre. Ebben az esetben az EGYKE nevű NAV-os nyomtatványon kell bejelenteni a képviselőt. De figyelem! Egy-két munkanap is eltelik, mire átfut a bejelentés a rendszeren.

A jogosultságaidat (ügyfélkapus bejelentkezés után) ezen a linken keresztül tudod ellenőrizni: https://ebev.nav.gov.hu/jogosultsag

Másik ok lehet, hogy sajnos vannak bajok a NAV adatbázisával. Ügyvédi irodáknál, helyrajziszámos címeknél, külföldi születési helynél, külföldi neveknél jönnek elő előszeretettel ezek a hibák. Ilyenkor a NAV-hoz tudsz fordulni segítségért. Az elérhetőségeket lásd a cikk végén.

4. Nincs ügyfélkapus hozzáférésed

Ugye már régen van ilyened? Ha nincs, akkor a legközelebbi Kormányhivatalban tudsz igényelni.

5. Leánykori vagy születési néven köszönt a NAV honlapja. Ez nem gond!

A NAV nem akar senkit válásra ösztönözni. Nyugodtan lépj tovább, így állították be a rendszert.

6. A telefonszám formátuma +36-tal kezdődhet

A telefonszámot csak ebben a formátumban fogadja el a rendszer:
+3688xxxxxx
mobilszám esetén:
+3630xxxxxxx
+3620xxxxxxx
+3670xxxxxxx

7. Nem lehet számot, szöveget írni vagy másolni a rendszerbe, pedig kötelezően kitöltendő mezőről van szó?

Ez a legrejtélyesebb hiba. Ha nem tudsz telefonszámot begépelni, ellenőrizd, hogy a num lock gomb be van-e kapcsolva a billentyűzeteden. Ha továbbra sem tudsz számot írni, akkor írd be egy word doksiba és másold át onnan – szól a NAV-os ajánlás.

8. Hiányzó adatok?

Az adózó adatainál kötelező megadni a telefonszámot, de ha kihagyod, nincs róla hibaüzenet! Az automatikusan kitöltött címadatokat is ellenőrizd!
Ha egy *-gal jelölt kötelező mező nincs kitöltve, akkor nem tudsz továbblépni a folyamatban. Sajnos a szembántóan összefolyós, szürke szövegek és az apró betűk nem segítettek, hogy észrevegyem, hogy két helyen is kér telefonszámot a regisztráció során a rendszer.

Hasonló gond lehet, hogy az adószám alapján automatikusan betöltött cím adatokat néha javítani kell. A közterület neve és jellege mező kitöltése kötelező, ezért, ha üresen szerepel bármelyik, ki kell tölteni, ahhoz hogy be lehessen fejezni a regisztrációt.

Ha a székhelyhez helyrajzi szám van megadva, akkor a közterület neve és jellege nem kitöltött, így nem tudsz regisztrálni. Ebben az esetben írj levelet a nav.gov.hu oldalon a hibáról, ahogy az utolsó pontban javasoljuk.

9. Nem próbálod eléggé! Kilépés, újrabelépés, sütik törlése, inkognitó ablak, másik gép, másik böngésző, újraindított router, másik ország.

Ha ezek után sem megy, akkor itt tudsz segítséget kérni:

  • NAV Infóvonal: 1819-es telefonszám. A menüben így jutsz tovább:  7. menüpont, 1. almenüpont – Jogszabály értelmezése, 2. almenüpont – Informatikai segítségnyújtás)

Mivel ezt a számot szinte lehetlen most elérni, ezért inkább küldj üzenetet, azzal legalább tudod bizonyítani, hogy minden tőled telhetőt megtettél.

  • Üzenj a NAV-nak írásban itt: https://www.nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/e-ugyfsz.html
    A levélküldés gombra kattintva találasz egy űrlapot, itt válaszd a „Számla adatszolgáltatás, jogértelmezési kérdések” vagy a „Számla adatszolgáltatás, informatikai problémák” tárgyat. Fontos: kérj másolatot az elküldött levélről! Ezt egy kis négyzet bekattintásával tudod megtenni.

Köszönjük, ha megosztod! 🙂

További cikkek

1 Response

  1. Béla szerint:

    Hiába próbálkozom ,de még az oldal sem jelenik meg. Hát ez fantasztikus.Na így regisztrálj ha tudsz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hasznosnak talátad? Köszönjük, ha megosztod! :)