Kényelmetlen a NAV számlázója

Összeszedtük a panaszokat a NAV ingyenes számlázójáról. Nincs sok baj, de mindenképpen szükség lenne házon belül egy kommunikációs szakemberre és egy UX/UI dizájnerre! Még akkor is, ha nem akar a NAV erősebben beleavatkozni a számlázó szoftverek piacába.

  1. Bonyolult a bejelentkezés, hiszen a használatához két jelszó-felhasználónév páros szükséges az elsődleges felhasználóknak. Egyik páros a weboldalra, másik páros az ügyfélkapura.
  2. A NAV online számla rendszerébe való belejelentkezés után alig lehet megtalálni a számlázót. Érthetetlen, miért is integrálták őket egyetlen weboldalba ahelyett, hogy a számlázót egy önálló domainre tették volna.
  3. Nehézkes az olvasása. Halvány és apróbetűs a felület. Erős háttér fényben semmi sem fog látszani belőle.
  4. Nem emeli ki a hibásan kitöltött vagy kötelező, de üresen hagyott mezőket.
  5. Nincs benne könnyen használható sugó, csak egy 83 oldalas pdf-es felhasználói kézikönyvet lehet lapozgatni.
  6. Felejtsd el a tizedesvesszőt! A NAV-os számlázóba tizedespont kell használni.
  7. Vannak olyan kötelezően feltüntetendő elemek egy számlán, amint a NAV-os számlázónál minden egyes számla kiállításakor külön fel kell vinni, mert nem lehet alapértelmezettnek beállítani. ilyen adat például az egyéni vállalkozó regisztrációs száma vagy a kisadózó felirat.
  8. A NAV-os számlázó használatát ugyanúgy be kell jelenteni 30 napon belül a SZAMLAZO nevű nyomtatványon. A szükséges adatok itt:

Szolgáltató neve: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Szolgáltató székhelye: 1054 Budapest, Széchenyi utca 2.
Szolgáltató törzskönyvi nyilvántartási száma: 789938
Szolgáltató adószáma: 15789934-2-51
Szolgáltató honlapja: http://nav.gov.hu/
Szolgáltatás elérhetősége: https://onlineszamla.nav.gov.hu.
Szolgáltató központi telefonszáma: +36 1 428 5100
Szolgáltató központi e-mail címe: nav_kozpont@nav.gov.hu

Ha vannak még panaszaid, írd meg kommentben vagy a szerkesztoseg@navxml.hu címre!

H I R D E T É S
Köszönjük, ha megosztod! 🙂

További cikkek

2 hozzászólás

  1. Tóth Norbert szerint:

    Üdvözlöm!
    Ha már beregisztráltuk a cégeket, akkor talán azt a NAV is automatikusan átfordíthatná bejelentésnek is…
    Amikor internet hiba miatt feltöltök manuálisan egy számlázóban készült számlát, vagy papír alapút viszek be, az az online számla használatának minősül és bejelentendő vagy sem?
    Ha igen, akkor kb. mindenkit be kell jelenteni, tehát csökkenthetnék ennek az adminisztrációs terhét.

  2. Tóth Norbert szerint:

    Jelentősen növelné az online számlázó használati értékét, előnyét, ha összekötnék a NAV végrehajtás, felfüggesztés és egyéb adatbázisaival. Pláne, hogy össze van kötve, hisz adószámra hozza az ügyfél adatait!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hasznosnak talátad? Köszönjük, ha megosztod! :)